onsdag, juni 04, 2008

En första lyssning

Finns potential att gilla detta, gillar redan flera låtar. Det jag gillar är att det är ösigt, vackert och dramatiskt utan att bli episkt. Stundom låter det som gamla Paradise Lost och stundom sjunger Fernando som Peter Steele. Jag kommer inte ihåg Moonspell som så här. Jag hade för mig att jag ogillade hans röst. Detta tar jag i så fall tillbaka. Jag gillar hans röst, både finsången och growlet.

Låten som spelas i skrivande stund är Scorpion flowr (the feeble cut) och den är riktigt bra. Någon slags duett är det och det är vackert. Akustisk gitarr blandat med tyngd, någon slags spinett eller cembalo hörs också. Fint arr helt enkelt.

Det är bra med omvärderingslyssningar. Jag hade helt förkastat dessa portugiser. Precis som med Tiamat.

Inga kommentarer: