onsdag, juli 23, 2008

Peter Steele - sympatisk snubbe


Jag börjar krokna, har varit uppe i 13 timmar nu och det har varit intensivt kan jag tala om. Har varit uppe i varv mest konstant. Nu sitter jag och lyssnar på Type o Negative och tänker på frontmannen. Peter Steele är jävligt karismatisk på sitt särpräglade vis. Han är grymt brutal (muskulös och ungefär 3 meter lång, mellan tummen och lillfingret) och läskig men jag har ändå en svaghet för karln ifråga. Dock inte sexuellt för det skrämmer livet ur mig kan jag tala om. På alla sätt så att säga.
Men hans röst får mig att rysa, speciellt i låten Love you to death. Deras låtar som inte enbart är typ äckliga är väldigt erotiska om man ska använda ett fult ord. (Ordet erotik får mig att tänka på någon sån där sexspalt-människa som ger tips till överåriga tanter)

"In her place one hundred candles burning,
As salty sweat drips from her breast.

her hips move and I can feel what they're saying, swaying,
They say the beast inside of me's gonna get ya, get ya, get... yeah.

Yeah.

Black lipstick stains her glass of red wine,
I am your servant, may I light your cigarette?"


Åter till Peter och hans orkester. En del av deras är som sagt erotiska/sensuella/sexiga/whatever och en del är sådär sega och så massiv ljudbild att man blir klaustrofobisk. Trots att man inte lider av den åkomman.
Vet man dessutom hur den karismatiska människan ser ut blir man än mer rädd och sådär nyfiken på något förbjudet som bara tonåringar lockas av. Ungefär som att ha utegångsförbud och smida planer för en eventuell flykt.

Åh nu kom 12 black rainbows.

Konsistensen på mitt huvudinnehåll är något degigt så mycket bättre än så här blir det inte. Peace.

1 kommentar:

Linda sa...

Jag hörde att han är död...är han inte det? Det råder olika meningar om det