söndag, september 14, 2008

Det är lätt att få storhetsvansinne

Det var förbannat trevligt igår. Innan Jimmy och Andreas dök upp gjorde jag en för stark white russian. Blev äcklig. Sedan levde jag på Famous grouse resten av kvällen. Jag bjöd av den men även min fina Members. Måste ju få gästerna i humör.
Att dricka whisky en hel kväll var mindre klokt kanske men bakfyllan är inte helt oäven. Har lite ont i huvudet men annars är det helt okej. Ska till och med åka till Skönviksbacken idag och beskåda down hill-cykling. Kanske även får testa. Ankarlift och cykel. Det är en ny kombo icke beprövad av mig.

Någon måste snart tala om för mig att jag är ful som stryk. Den senaste veckan har fyllt på bekräftelsekvoten till max. Det är lätt att få storhetsvansinne. Och jag vill inte krossa några pojkhjärtan. Jag vet inte vad som har hänt och med risk för att låta självgod så låter jag bli att spekulera. Eller snarare, jag vet inte vad som hänt så därför låter jag bli.

Notera att mitt så kallade spritlöfte sprack hejdlöst. Det där emd att bara dricka öl, ja igår intog jag inte en enda öl. Bara sprit på fyrtio volymprocent. Jag är en hycklare.

Inga kommentarer: