lördag, september 13, 2008

Jag hittar lik i garderoben


Den här stackars korsetten är storlek 34. Jag hittade den nyss när jag letade efter något annat. När jag tog på mig gick den sönder över bysten men int eöver magen. Jag tror att jag blev glad för det men numera bryr man sig inte om såna petiteser som storleken på sånt.

Det är ett fint plagg men jag kan fan inte ha det ute bland folk längre. I gymnasiet ja. Men nu ute på krogen? Nej. Ute på krogen med en kollega? Ännu mer nej. Ute på krogen i en stad full av elever? Definitivt nej. Dessutom är det inte min grej att visa så mycket mage. Man kan inte slappna av då även om korsetten gör sitt jobb. Men ge mig halloween så åker den på. Ska bara laga hakarna först. Ikväll blir det istället min fina röda Space invaders-topp. Nördigt jag vet. Hett jag vet.

Kvällen kan bli farlig för morgondagen. Snart kommerJimmy och hans granne hit med whisky. Fan när jag hamnat i självsvängning, vilket jag gör lätt, så finns det lite som stoppar mig. Om en fest är på väg att avstanna och jag är pigg är jag den första att protestera mot att avrunda. Och tyvärr så brukar jag lyckas.


Suck. Vi ses i dimman. Imorgon är jag nog död under ett antal timmar.

Ps. det funkar fan aldrig att avge ett någorlunda realistiskt icke sprit-löfte.

Kvällens låt: Dimma över Mångsbodarna med Sportlov. Samplat speakern från Vasaloppet. Musiken är inte helt min påse men texten är rolig:

[...]spänn på dig skidorna och välj ni vapen i hast
bandyklubba, ispik eller vässad curlingkvast
ge dig ut i spåret för att bränna, skövla och hugga
våra gitarrer skall täcka dig i dimma och i skugga

jesus kristus - jag vet att du är ett skämt
men jag tänker inte udda vara jämt
kristi lära - världshistoriens sämsta sak
hade du levt idag hade du diggat linkin park


Skivan heter Offerblod i vallabod. Klockrent om du frågar mig. Och en till del av en annan låt:

med stearin och klistervalla
får vi visioner av os-femmilen
ljusen släcks och ropen skalla:
"Satan är bäst i den klassiska stilen!"


Jag gillar inte black metal på grund av allt tjat om religion och fan och hans moster men här blir det så humoristiskt. Lever jag imorgon ska jag göra ett helt inlägg om Sportlov.

2 kommentarer:

Monica sa...

Jag har hittat det som är värre än sprit dagen efter; Hockey! Urvattnad, ont i ryggen och ljumskarna och längtan efter en rullator för att stå upp. Och naturligtvis efterfest till 04.00 med wii fit. Pensionärsläge i fåtöljen hela dagen. Så skål, det finns värre än whisky!
/A

Anonym sa...

Vad hände med det långa inlägget om Sveriges eller kanske världens bästa textförfattare?
"Ingen Jesus krist i vår svarta pist!"