torsdag, oktober 30, 2008

In the white




Sundsvall idag. Det är kyligt och det är snöigt och jag älskar det. Hoppas det får ligga kvar lite längre.

Jag har inte gjort särskilt mycket vettigt idag. Jag har varit väldigt trött. Tänkte rätta alla dessa prov men kände mig trotsig. Ord från mötet i måndags ekade "Man kan inte jobba mer än arbetstiden tillåter". Jag har inte arbetstid idag och har jag fått en späckad tjänstefördelning där inte allt är med så har jag. Det är ingen som kommer tacka mig ändå. Så jag tog helt sonika på mig den trotsiga sidan. Men den kommer rädda mig. Det finns en anledning till att jag är trött. Jag hann inte ens installera den enda Macen jag behövde installera när eleverna var på APU.

Annars är jag inte den som har svårt arbeta utan kan väl snarare lida av det motsatta att jag gärna sätter mig och jobbar då jag inte bör. Men den här terminen har jag faktiskt satt ner foten något på grund av diverse anledningar.

Nog om jobb, jag är less på att prata om det så jag borde inte ens tänka det. Vem man än träffar från jobbet blir det alltid ett liten gnällstund. Så roligt är det inte och det blir en nedåtgående spiral.

Nu ska jag istället försöka göra något vettigt. Har kanske två timmar på mig tills mor och Anders dyker upp. Ja, minus en timme som jag dedikerar till raggmunksstekning.

Vad göra tro?

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att du har satt ner foten men är det kanske därför du har fått hälsporre?

Hihihi...förlåt jag är fredagsfnittrig/Linda