fredag, december 19, 2008

Final battle

Jag har spöat skiten ur många av mina elever. 17 av 26 Soul calibur-matcher är inte illa pinkat då jag spelade mot några rånördar dessutom. Dock blev det djävulskt tråkigt att vara tvungen att spela i en och en halv timme. Men kul att höra alla förlorande tonårspojkars ursäkter om varför de förlorade mot en tjej. För dem verkar det vara den ultimata förudmjukelsen. Jag åkte ju även på storpisk av två lag så jag kan inte alltför självgott dunka mig för bröstet.

När julavslutningsaktiviteten var avslutad gick luften ur mig, jag fixade med det sista av en julklapp och plockade på mig en systemkamera sedan blev det att fara till vindrickandet med resten av medielärarna. Där blev det Tekken 5, Buzz och Tony Hawk. Tekken var astrist, jag föredrar Soul Calibur 2 tio gånger om. Framförallt vad gäller det nya som hade tagit oanade vändningar mot det mindre smickrande Dead or Alive. Hur har utvecklarna tänkt sig att tjejerna kan slåss med dessa jättebehag? Om man jämför Soul calibur med Café kan man säga att Tekken 5 mer liknade FHM.

However, nu kom jag hem i skaplig tid, jag är tröttare än vad jag känt på länge och jag kan gotta mig med tanken på att vara ledig tre veckor. Det tackar vi särskilt för.

Jag har fått en ny granne också. Den fina hunden har flyttat och jag är nyfiken som en tanta på vem den nya människan är.

Inga kommentarer: