tisdag, september 07, 2010

Återuppstånden från...

Kanske inte från de döda men nog så väl från annan ort och i ett annat liv. Det låter dramatiskt så det räcker. Ungefär som jag fått gå i exil. Helt klart en logisk förklaring om man ser till hur livet såg ut i Sundsvall, roligt men slitsamt. Och min image kan ha varit något naggad i kanten. Folk hade väl kanske inte bilden av mig som den som sedermera skulle sitta i ett hus i Örnsköldsviktrakten och vara låtsasmorsa, fästmö och kär. Om någon ens såg mig som potentiell flickvän hade varit en bedrift då romantikern i mig krypit långt innanför skalet av cynikern. Det var bara en utsocknes karl som såg att det kanske fanns något sådant i mig. Jag må överdriva något men det gör historien bättre inte sant? The scandal queen goes housewife... typ.

Nog om det!

Varför börjar jag ens skriva blogg igen? Hade inte jag tröttnat och dessutom börjat stoltsera med att jag inte har en aktiv blogg? Jo men visst hade jag det. Men jag gör som alla politiker, jag backar på tidigare påståenden och erkänner att jag haft fel. Jag har inga språkliga krumbukter för övrigt som motionerar hjärnan. Den där framtida boken jag vill skriva lär vänta på sig och något rent journalistämne är jag kanske inte heller trots en tidigare (kort) karriär som både krönikör och recensent.

Nu har livet ändrats så radikalt och det händer så mycket som jag vill ha kvar till senare. Få ner på pränt. Att skriva för hand i en anteckningsbok är inte min grej så en blogg som är lagom privat får vara den kanal jag väljer.

Väl mött efter denna enormt långa bloggpaus!

1 kommentar:

Unknown sa...

"gillar" som vi facehuggers säger ;)