måndag, februari 14, 2011

Åtminstone blev det inte sämre...

Igår beslutade vi oss för att ta en ordentlig storstädning. M utrustade sig med den sedvanliga städutrustningen. Jag skulle bara börja plocka... 
Det slutade med att alla kartonger försvann från rummet utanför sovrummet, gästrummet går numera att sova i (vi hade använt hela rummet inklusive sängen till förråd) och kartongerna står nu på väl avsedd plats. Jag sorterade även i verktygslådan som efter allt rivande såg rent förkastlig ut. Efteråt dog jag på soffan, aldrig att soffan varit så skön!

I rummet utanför vårt sovrum är det såklart inte gjort någonting åt golv och väggar men det får vi ta när både tid, energi och pengar finnes. Nu går det åtminstone att vistas i rummet och det har en funktion. Ett bra hemmakontor där man kan sitta och plugga och pyssla.

Trots ett rum som inte är ett dugg fixat så älskar jag vårt hus. Det är stort och krävande men satan i min lilla låda vad jag trivs!

Före


Efter


Inga kommentarer: