torsdag, februari 17, 2011

Sound of music

Egentligen tycker jag sådant här är värdelöst i en blogg men det är ganska roligt att fylla i. I väntan på att M ska komma hem så svarar jag. I brist på annat.

VAD LYSSNAR DU MEST PÅ JUST NU?
Missy Higgins, Led Zeppelin, Pink Floyd Och Cardigans.

NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN?
Finns ingen som gör mig direkt ledsen, den låt som dock gör mig lite härligt vemodig är My Twin med Katatonia.

VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?

Alldeles för många för att jag ska komma på någon särskild. Mycket som spelas på radion är bra störigt.

FAVORITBAND/ARTIST, OF ALL TIME?
Kan inte riktigt ranka. Lyssnar på för mycket olika saker, favoritbandet är helt avhängigt på humöret. 


DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR TRETTON.
Garbage. De var mina husgudar hela högstadiet.

DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR FJORTON.

Garbage...

DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR FEMTON.
Garbage och Hole.

DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR SEXTON.
Då upptäckte jag Paradise Lost.

BÄSTA KVINNLIGA RÖST?
Patti Smith, skönt raspig.

BÄSTA MANLIGA RÖST?
Plura, uppvuxen med denna karls röst.

VILKEN MUSIKSTIL LYSSNAR DU MEST PÅ?
Rock tror jag blir övervägande.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL BLI GLAD?
Yann Tiersens musik till Amelie från Montmarte.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL LUGNA NER DIG?
Missy Higgins.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU LAGAR MAT?
Missy Higgins, Pink Floyd eller kör överraskning med shuffle. Kan bli allt möjligt.

SENASTE KONSERTEN? 
Tror det blir My own graves releasekonsert på Aveny i Sundsvall. Var ett tag sedan med andra ord.

BÄSTA KONSERTEN?
Har varit på så sjukt många, men skulle nog kunna säga In Flames på Metaltown 2008, Danko Jones på Stadshuset i Sundsvall 2008 och Suede på Hultsfred 2002 (tror jag det var).

HAR DU NÅGONSIN DEJTAT EN MUSIKER?
Yes, tror hälften av alla dejter varit musiker.

VAD TYCKER DU OM KLASSISK MUSIK?
Skönt, men trist i längden.

LYSSNAR DU PÅ MUSIK PÅ FRÄMMANDE SPRÅK? 
Yes, gillar framförallt balkanröj, kletzmer, fransk och spansk musik. Gärna ska det vara hybrider av saker. Exempelvis Gogol Bordellos helcrazy balkanröjpunk.

DITT FAVORITSOUNDTRACK (FILM)?
Yann Tiersen, Amelie från Montmarte

SÄTT PÅ EN LÅT SOM AVSLUTAR DEN HÄR LISTAN FINT
100 round the bends, Missy Higgins.

Inga kommentarer: