torsdag, februari 10, 2011

Tack för den!

Idag satt jag och glodde efter min framtida yrkesbana, hade ett visst hopp om att hitta svaret på the world wide web. Jag har i ett tidigare inlägg skrivit om det här med apotekstekniker och steril- och instrumenttekniker. Det förstnämnda hade jag strukit lite mentalt då det var en utbildning i Stockholm. Men idag, vad skådar då mitt norra öga? Jo, att det i Härnösand är en distansutbildning i planeringsstadiet för just apotekstekniker. Detta gör mig oerhört förvirrad, jag trodde jag hade hittat det självklara men icke. Nu finns båda dessa utbildningar i närområdet, hur ska man välja? En omskolning av mig själv ser jag som självklar, min målbild för en karriär inom media är icke-existerande. Det är svårt när man nu sitter här och har kommit på det, det är inte bara att börja plugga. Det kostar pengar och tid, det ställer större krav på att jag faktiskt får ett jobb efter utbildningen. Är man kring de 20 och kan bo i studentlya så är det klockrent, då kan man plugga bäst man gitter. Har man som jag ett barn på väg, ett hus och allt vad det innebär så är det inte lika lätt. Jag har inte bara mig själv att tänka på.

Jag får helt enkelt fortsätta mitt idoga sökande kring apotekstekniker och steriltekniker för att få något grepp om vad som lättast ger jobb. Båda utbildningarna och yrkeskategorierna verkar riktigt intressanta så där tvivlar jag inte.

Inga kommentarer: