onsdag, september 28, 2011

5 tecken att man är morsa

Förutom det rent uppenbara att man har en unge vid sin sida har jag även utvecklat fascinerande åskådningar på saker. It's aaaawesome.

  1. Min lilla sötfis kommer aldrig, aldrig få tatuera sig. Jag hoppas att jag kommer (s)tatuera som dåligt exempel och att Astrid kommer tycka att det är skitfult. (Rolig ordvits här ovan va? Sådär Aftonbladet-vitsig...)
  2. Jag som festade mig genom hela Sundsvall och flera varv till är grymt ointresserad av fylla numera. Det är i högsta grad oansvarigt! Nja, så hårt är det inte men närapå. Tänk om det skulle hända henne något och man skulle behöva åka in på akuten, aprak?
  3. Att lyssna på lite dödsmetal en regnig eftermiddag har aldrig skadat någon. Ja, kanske mina grannar i  Sönnsvall men för övrigt, nej. Men i dagsläget vill jag lära kidet trevlig musik. Dit räknas inte dödsmetal och ska jag vara ärlig så använder jag bara ungen som förevändning. Jag är skitless på metal och hela den kulturen. Fick en för stor dos i storstan.
  4. Allt ska vara praktiskt. Nog för att jag inte varit den som älgat runt i högklackat. Jag har ej heller stått någon längre stund framför spegeln och nu har det i dagsläget blivit i det närmaste obefintligt.
  5. Det mesta jag googlar har att göra med bebis. Mina senaste sökningar är exempelvis "Hur mycket lavemang till bebis?" och "Hur mycket ska en bebis bajsa som äter mat?".

Inga kommentarer: