onsdag, september 28, 2011

Dag 2 – Var du vill vara om 10 år

Det är nu jag önskar jag kunde dela med mig av mina högtflygande karriärsplaner och mål. Tyvärr får jag göra er besvikna på den punkten för dessa har nog aldrig funnits i denna lekamen. Hade det funnits så hade jag nog uppnått dessa, åtminstone halvvägs, då jag faktiskt är målmedveten. Men just med karriären har jag inte haft några mål att jobba medvetet mot. Att tjäna mycket pengar är för mig inget självändamål. Jag ser mycket mjukare värden. Med högre lön kommer också en högre arbetsbelastning och därmed högre frånvaro hemmavid. För mig är det väldigt viktigt att få finnas för Astrid under uppväxten. Jag hoppas att jag om tio år jobbar på en arbetsplats där jag trivs och kanske gör någon slags skillnad för människor. Med tanke på min kompetens kommer jag nog jobba inom medieproduktion, kanske med någon ekonomisk touch.

På det privata planet hoppas jag att vi bor kvar, är friska och har en mysig stuga vid något vatten. Gärna vid en sjö inåt, uppåt landet. Där sitter vi på verandan på morgnarna och äter frukost och ser på hur Astrid njuter av sommarlovet med massa bad och lek. Felix och Elton kanske kommer och hälsar på, de är ju faktiskt närapå vuxna då. Jag och Magnus har varit gifta sedan många år och alla är friska. Vi har ingen hund ännu för vi har inte kommit överens om vad vi ska ha. Magnus vill ha en grand danois och jag en liten dvärgschnauzer.

Inga kommentarer: