torsdag, september 29, 2011

Dagens i-landsproblem

Den 15 oktober ska vi ha namngivning för A. För det måste hon ha finkläder. Väl på stan undrar jag, hur fin ska hon vara? Dopklänningar har man sett, de är ju fullständigt massakerade av spets och rosetter. Detta är något jag gärna väljer bort i samma veva som jag väljer bort dopet.
Hon kan ju heller inte bara ha en vanlig trikåklänning. Nej, det skulle vara tråkigt. Därför tog jag fånen till shoppinghjälp och filmade därmed tre exempel på superfinklänning, finklänning och alldaglig dito. MMS:ade sambon min och fick tillbaka "inte en aning". Så där ja!

En fin klänning blev det ändå och de övriga på HM:s barnavdelning lär ha undrat varför jag pratar högt för mig själv medans jag sveper med telefonen över plaggen. Har även i min (digra) erfarenhetsbaserade studie konstaterat följande; Lindex har bäst vardagskläder till små som inte är för söta och inte för dyra, HM  har trista vardagskläder men en del fina festkläder, KappAhl är allmänt trista och Polarn o Pyret dyra och inte alltid så kul. Nu vet ni det.

Delar med mig av videon. Täppt i näsan är jag också. Dogma, yes sir!

Ps. Känner mig väldigt ringrostig på skrivarfronten, jag hoppas det släpper snart. 

Inga kommentarer: