onsdag, oktober 12, 2011

Dag 15 – Dina favoritbloggar

Jag läser sammanlagt fem bloggar. Tre av dessa fullkomligt slentrianmässigt då jag finner dessa ganska tråkiga. Varje gång jag går in där hyser jag någon slags förhoppning att det hänt något snaskigt. Denna förhoppning förbyts nästan alltid i besvikelse. Fan!

Men det är två bloggar jag följer med glädje. De är skrivna på ett sätt som tilltalar mig och det är inga mammabloggar i den där gulliga shabby chic-bemärkelsen där det ska bakas, fotas ljuslyktor och väggorden Carpe diem pryder väggarna. Nejnej.


(Ta inte illa upp den som tar åt sig, alla får ha sina bloggar på sitt vis även om inte allt tilltalar just mig.)



Lepoop är bloggen där det i många aspekter liknar mitt eget liv. Det är identitets- och karriärskriser, det är det där med att vara ofrivillig hundägare, att plötsligt bli med hus och så the bebis. Den innehåller också nagellack i mängder, detta är väl en passion jag inte delar. Ack, jag målar mina naglar en gång om året. Max.
Sedan är hennes header skönast i bloggosfären- en mustasch på kidet. Obetalbart.

Constant crush: Denna blogg har jag följt sedan hon var flata och dejtade fruntimmer. Nu lever hon med en M och har en hund som heter Sigge. Har man följt bloggen länge förstår man hur enorma dessa steg är. Jag har inte den blekaste aning vem människan är men en intressant och rolig blogg är det. Även otroligt sparsmakat med bilder. Detta gillas.

Inga kommentarer: