söndag, oktober 16, 2011

Mamma är min expertis

På 6 månader har man fått expertkunskaper om saker man aldrig visste att man skulle få:

- Blöjor. I blöjdjungeln blir man inte klok men däremot lär man sig varför man tycker blöjor är bra. Vi använder exempelvis bara Libero. Testade Pampers nu men tycker exempelvis det luktar mer om kissblöja än dito med Libero. Bara en sådan sak visste jag inte att jag skulle fundera över.
- Jag vet vad skrik betyder. Jag hör nyanser i skriken. Det känns jävligt häftigt. Det är inte bara ett stressande ljud. Barnet vill något, det är mer stressande än skriket om man inte kan åtgärda det hyfsat omgående.
- Jag har fått världens bajskompetens. Jag har stått och granskat bajsblöjor ingående då A haft lite tjorvigt i kistan.
- Hur bebiskläder ska vara konstruerade för bästa funktion och tidseffektivitet vid av- och påklädning. Förut trodde jag man kunde köpa det mesta, men inte då. En del kläder är för styva, för kort i grenen på bodysar, har för tätt mellan knapparna eller har knapparna på fel ställe.

Listan skulle kunna bli lång och varje vecka får man en aha-upplevelse på vad man kan. Det är fascinerande med barn.

Inga kommentarer: